Marketing avonturiers gezocht:

Bouw je eigen klantenstroom!

Pilot start 20 maart 2024

Marketing avonturiers gezocht:

Bouw je eigen klantenstroom!

Pilot start in 20 maart 2024

Heb jij op dit moment nog niet voldoende klanten?

  • Verlang jij naar een continue stroom aan nieuwe potentiële klanten?
  • Droom je van een marketingmachine die 24/7 voor je werkt?
  • Ben je klaar om afscheid te nemen van de ouderwetse zoektocht naar nieuwe klanten?
  • Ben je klaar om te investeren in tijd, energie en geld in de groei van je bedrijf?
  • Ga jij samen met mij en je collega-ondernemers op marketingavontuur?

Ga jij met mij mee op marketing-avontuur?

Met een klein groepje ondernemers start ik een nieuw avontuur. In 5 weken bouwen we samen een marketingmachine rondom jouw product of dienst. Met als doel om een continue stroom aan nieuwe leads binnen te krijgen. Met elkaar – ieder voor zich en toch samen – starten we deze pilot om te groeien als ondernemer.

Liever luisteren dan lezen?

Geen zin om deze pagina helemaal te lezen? Luister dit spraakberichtje voor de samenvatting.

Wat houdt ons avontuur in?

We maken samen:

  • Een aantrekkelijke weggever:

Een toffe weggever waarmee potentiële klanten jouw product of dienst gratis kunnen ervaren. Denk aan een e-book, masterclass, podcast, video, oefening, template of iets anders dat perfect bij jou past.

  • Doelgerichte landingspagina:

Een geoptimaliseerde landingspagina waar ze de weggever kunnen downloaden, inclusief de technieken om ervoor te zorgen dat deze in de inbox van jouw potentiële klant belandt. Ontdek ook hoe je met deze pagina de klant alvast kunt verleiden tot een aankoop.

  • Effectieve opvolging met een krachtige funnel:

Een doordachte funnel om deze leads op te volgen en ze te transformeren van potentiële klanten naar betalende klanten. Dit kan via e-mails, maar er zijn ook andere effectieve strategieën beschikbaar.

  • Doelgroepgerichte advertenties voor maximale zichtbaarheid

Een gerichte advertentiecampagne om jouw weggever te promoten onder jouw doelgroep. Ontdek ook andere creatieve manieren om jouw weggever in de schijnwerpers te zetten.

  • Na 5 weken is jouw marketingmachine gebouwd en staat alles live! Laat de leads maar binnen stromen.

Wat mag jij van mij verwachten?

  • Persoonlijke begeleiding zodat je niet alleen de theorie begrijpt, maar ook ondersteuning krijgt bij de toepassing ervan.
  • Hands-on praktijkervaring waarbij je direct toepast wat je leert.
  • Handige instructie video’s –> Je ontvangt van mij per onderdeel inhoudelijke instructievideo’s – die je kunt bekijken op een moment dat jou goed uitkomt – maar binnen de 5 weken van dit avontuur – waarin ik je stap voor stap meeneem in het bouwen van je eigen marketingmachine. Vervolgens ga je hiermee zelf aan de slag.
  • Feedback Friday –> iedere vrijdagochtend bereikbaar via telefoon of mail (of kom langs) om feedback te geven of mee te denken.
  • Community ondersteuning van jouw mede-ondernemers die dezelfde reis maken, waardoor je ideeën kunt delen, vragen kunt stellen en leert van elkaars ervaringen.
  • Resultaatgerichte focus waarbij het doel is om daadwerkelijk meetbare resultaten te behalen.
  • Mijn inzet en enthousiasme want ik ga mijzelf 100% geven om ervoor te zorgen dat jij deze training terugverdient. Omdat ik het jou gun! Maar ook omdat het in mijn eigen belang is 🤭. Als ik zie dat jij hier echt klanten uit haalt, dan kan ik dat meenemen naar mijn potentiële klanten voor deze training.

Wat verwacht ik van jou?

  • Energie en enthousiasme omdat jij wil groeien als ondernemer. En omdat het hier om een pilot gaat, wil ik graag dat iedereen goede resultaten behaald zodat ik dit kan meenemen in de promotie van deze training.
  • Bereidheid om geld te investeren in bijvoorbeeld de promotie van jouw weggever via betaalde advertenties en de aanschaf van een tool om een funnel te bouwen bijvoorbeeld Mailblue of Mailchimp.
  • Bereidheid om tijd te investeren in het bekijken van de instructievideo’s maar ook in het ontwikkelen van de weggever, de landingspagina, de opvolging en de promotie.
  • Bereidheid om elkaar te helpen, want we gaan dit marketingavontuur met een klein groepje ondernemers samen aan. We denken met elkaar mee, helpen elkaar en delen onze ervaringen.
  • Transparantie over de behaalde resultaten, want ik wil graag na afloop horen, hoeveel tijd dit avontuur jou heeft gekost, hoeveel geld, maar ook hoeveel klanten en omzet dit avontuur jou heeft opgeleverd. Dit wil ik (eventueel anoniem) delen met toekomstige deelnemers van deze training.

Geef je op voor dit marketing avontuur en neem het heft in eigen handen en bouw je eigen klantenstroom

We starten 20 maart 2024

Praktische informatie

Het betreft een pilot-prijs van € 495,- ex btw voor online sessies en persoonlijke begeleiding tijdens het hele traject
Pilot start 20 maart 2024 en duurt 5 weken en eindigt dus op 26 april 2024
Geschikt voor ondernemers die nog niet voldoende klanten hebben en/of een nieuwe doelgroep willen aanboren
Bij minimaal 4 deelnemers start dit traject

Wie ben ik?

Ik heb al meer dan 20 jaar werkervaring in marketing en communicatie! Denk aan e-mailmarketing, social media, websites, online adverteren, influence-marketing, bloggen, vloggen, beurzen, congressen en ga zo nog maar even door. Ik ben analytisch ingesteld, systematisch en nauwkeurig. En dat is voor deze pilot van groot belang!

Ik houd ook van verbinden. Ondernemers met elkaar in contact brengen & kennis uitwisselen, elkaar inspireren & helpen. Dat doe ik niet alleen met mijn Coffee & Marketing Meet ups, maar ook in mijn trainingen. Mijn ervaringen bij eerdere trainingen die ik gaf was dat de interactie en de sfeer in de groep erg fijn voelt. Er wordt goed met elkaar meegedacht, er worden tips onderling uitgewisseld en soms ontstaat er zelfs een samenwerking nav mijn training. Daar ben ik trots op!

Combinatie deals

Normaal € 574,-

Combi deal € 514,-

  • Marketingplan 1 op 1
  • Trainingsdag E-mailmarketing met Mailchimp
  • Trainingsdagen Social media voor ondernemers
  • Dagje samen bloggen
  • Trainingsdag Hoe en waarom Online adverteren
Geef je op
Normaal € 328,-

Combi deal € 295,-

  • Marketingplan gezamenlijk
  • Trainingsdag E-mailmarketing met Mailchimp
  • Trainingsdagen Social media voor ondernemers
  • Dagje samen bloggen
  • Trainingsdag Hoe en waarom Online adverteren
Geef je op
Normaal € 229,-

Combi deal € 199,-

  • Marketingplan 1 op 1
  • Trainingsdag E-mailmarketing met Mailchimp
  • Trainingsdagen Social media voor ondernemers
  • Dagje samen bloggen
  • Trainingsdag Hoe en waarom Online adverteren
Geef je op

Referenties van cursisten

Petra Lindeboom-Rill van Kerremans Makelaardij: “De cursus is een aanrader voor een ieder die meer wil weten over Instagram. Hoe, wanneer en waarom zijn zeker vragen die beantwoord worden in je verhaal. Geen liflafjes tussendoor, of ellenlang geneuzel. Kort, bondig en duidelijk! Hou ik van! Susan weet waar ze het over heeft. Goede voorbeelden, duidelijke uitleg, en prettige stem. De cursus is zeer interessant, en een aanrader wanneer je nog niet thuis bent in Instagram. Hiermee kan je je bedrijfspagina naar een hoger niveau tillen!”

Cisca Scipio van Dutch Roast Coaching: “De instagramtraining is erg goed, duidelijk, concreet en to the point, niet onbelangrijk voor mij. Ik ben nu aan de slag met de social media planning, alleen de # vind ik nog wel een dingetje, maar dat zal ook wel goed komen. Bijzonder handige tips, die je meegeeft.”

Astrid van Ruiten van Op Goud Geluk: “De perfecte cursus om te starten met je zakelijke Instagram account of een opfrisser voor als je het idee hebt dat je ‘maar wat aan t doen bent’ en/of je ‘het even niet meer weet’. Veelzijdig. Niet alleen over de functionaliteiten maar ook hoe je het kan toepassen en hoe het je kan helpen om je doelen te bereiken.”

Gertine Vorstelman van Estudio Luna: “Ik dacht dat ik best al wat wist van Instagram, maar echt niet dus! De cursus van Susan is heel informatief en leerzaam. Ik was me ook niet bewust van het nut en het doel van een social media plan en het maken van een contentplanning. De spreekstijl en manier van informatie geven is erg plezierig. Ik vind het ook leuk dat Susan veel voorbeelden geeft van mensen of sites die ik nu zelf ook kan gaan volgen voor het goede voorbeeld. Daarnaast vind ik het fijn dat ze heel eerlijk overkomt en ook gewoon aangeeft hoe ze zelf soms ergens mee worstelt.”

Susan van Berkum VA: “De training Social media van Susan van Schooten is een aanrader en een heldere blik op hoe je online jezelf goed neerzet op social media! Susan is heel deskundig en weet precies de juiste tools te gebruiken en de do’s and don’ts te benoemen! Susan is met haar vrolijke lach en duidelijke uitleg een topper in haar vak! Tevens is het met alle ondernemers een leuke gezellige ochtend!”

Tinie Honders, 10voorSupport: “Deze training is heel leerzaam, alles wordt duidelijk uitgelegd, er is veel ruimte voor vragen. Een echte aanrader als je meer wilt weten over social media!”

Bianca van Rheenen, Haarsucces: “Social media is in het begin spannend maar ook leuk. Veel proberen, er handig in worden en gewoon doen! Maar na een tijdje wilde ik mijn social media professionaliseren. De training van Susan is super leuk! Twee ochtenden met andere ondernemers de diepte in om nog meer uit Social Media te halen. Susan weet heel veel en neemt je op een goede manier mee in de wereld van sociale media. Tips, weetjes… en nog veel meer. Wil je meer verdieping? Doe dan deze training.”

Les 4
In de vierde les vertel ik je – via 14 tips – hoe je via Instagram een zo groot mogelijk bereik hebt. Ik leg daarbij de nadruk echt op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Het gaat er namelijk niet om of je duizenden volgers hebt. Liever 100 echte volgers die betalende klanten worden toch? Ook de #hashtags komen in deze les aan bod.
Duur 40 minuten

Les 5
De vijfde les vind ik zelf het allerleukst. Ik ben namelijk een enorme fan van de Instagram Stories. En ik ben niet de enige want tegenwoordig heb je via de stories een groter bereik dan via de berichten zelf. En je kunt zoveel leuke dingen doen met de stories….. Ik laat het allemaal zien en daarna ben je vast net zo’n grote fan als ik!
Duur 43 minuten

Bonusmateriaal
Toen ik klaar was met het opnemen van de cursus, was ik niet echt klaar! Ik kwam nog continu interessante dingen tegen op Instagram die ik graag met mijn cursisten wil delen. Inspirerende accounts om te volgen of nieuwe inzichten. Of ik kreeg vragen van de cursisten waarvan het antwoord waarschijnlijk interessant is voor alle cursisten. Dit heb ik steeds gedeeld in de ‘stories’ en vervolgens gebundeld in de ‘hoogtepunten’. Een hoop bonusmateriaal!

Les 1
De eerste les is een introductie op de wereld van Instagram. Wat is nu precies het verschil met Facebook? Welke accounts zijn populair en waarom? Hoeveel mensen gebruiken Instagram? Wat zijn flat-lays? Ook het algoritme van Instagram komt aan bod. Waarom zien niet al jouw volgers jouw berichten? En op basis waarvan worden jouw berichten getoond? Als je weet hoe het algoritme werkt, kun je er je voordeel mee doen.
Duur is 20 minuten

Les 2
In de tweede les gaan we daadwerkelijk aan de slag. We maken een eigen Instagram account aan en koppelen deze aan onze (zakelijke) Facebookpagina. Ook behandel ik diverse instellingen en leg ik je uit hoe je berichten en foto’s plaatst, hoe je reageert op berichten van anderen en hoe je berichten opslaat. Ook maak ik een uitstapje naar Pixabay en Canva; twee handige websites waarmee je de prachtigste foto’s voor Instagram creëert.
Duur is 25 minuten

Les 3
Naar mijn mening is de derde les de belangrijkste les in deze reeks. Ik vind namelijk dat je niet zomaar berichten moet plaatsen, maar dat je eerst een social media plan moet opstellen. Dat hoeft geen boekwerk te zijn, maar het is wel belangrijk dat je voor jezelf bepaalt – en keuzes maakt – wat je met social media wilt bereiken, wie jouw betalende klanten zijn en hoe je hen gaat bereiken via welke kanalen. Pas als je je strategie helder hebt, is je social media succesvol. Ook laat ik je zien hoe je een handige contentplanning maakt, wat jou veel tijd gaat besparen!
Duur 40 minuten

15 gratis tips om social media succesvol in te zetten

Download mijn gratis whitepaper “15 tips om succesvol te worden op social media”.

Downloaden

Waarom je nepvolgers op Instagram moet verwijderen

Lees mijn blog waarin ik uitleg dat nepvolgers ervoor zorgen dat je bereik op Instagram achteruit gaat!

Lezen

Luister de podcast over Eekhoornmarketing en social media

Social media is uitermate geschikt om eekhoornmarketing toe te passen! Weet jij niet wat eekhoornmarketing is??? Ga snel de podcast luisteren.

Luisteren