Help! Wat moet ik plaatsen op mijn social media?

In deze mini-cursus geef ik antwoord op de veelgestelde vraag: “wat moet ik in vredesnaam plaatsen op mijn social media?”

Help! Wat moet ik plaatsen op mijn social media?

In deze mini-cursus geef ik antwoord op de veelgestelde vraag: “wat moet ik in vredesnaam plaatsen op mijn social media?”

Herken jij jezelf hierin?

  • Heb jij soms geen idee wat je moet plaatsen op social media?
  • Vind je het moeilijk om nieuwe ideeën te bedenken of inspiratie te vinden voor interessante en boeiende content?
  • Ben je terughoudend om iets te posten uit angst voor negatieve reacties of kritiek van anderen?
  • Voel je je soms overweldigend door de vele opties die social media biedt?
  • Voel je je soms overweldigend door de vele content die al is gemaakt (door jouw concurrenten?)
  • Heb je helemaal geen tijd of zin om posts te schrijven?

Hoe fijn zou het zijn als:

  • Je zou weten welke content jouw volgers oftewel jouw potentiële klanten interessant zouden vinden.
  • Je hulp zou krijgen bij het uitwerken van een goede contentkalender.
  • Je een assistent zou hebben die jouw social media posts schrijft.

En dat is mogelijk…. Hoe? Dat leer je in mijn mini-cursus:

“Help wat moet ik in vredesnaam posten op social media?”

En ik verklap alvast….. ChatGPT wordt jouw assistent én jouw marketingmedewerker én jouw tekstschrijver.

Je moet alleen weten hoe je deze nieuwe collega de juiste commando’s geeft zodat je kwalitatief goede output krijgt.

Welke onderwerpen komen aan bod in de mini-cursus ‘Help wat moet ik in vredesnaam posten op mijn social media?”

  • Op welke content zitten jouw volgers (= jouw potentiële klanten) nu écht te wachten? En hoe weet je dat?
  • Hoe krijg je lak aan wat anderen van jou denken en vinden?
  • Hoe maak je een goed social media plan? Wat betekent dat je veel meer vanuit strategie met social media aan de slag gaat ipv ‘zomaar wat doet’.
  • Hoe maak je een handige contentkalender? Die ervoor zorgt dat er continuïteit in je social media zit.
  • Hoe helpt ChatGPT met het maken van een contentkalender?
  • Welke slimme commando’s moet je ChatGPT geven om goede social media posts te schrijven?
  • Hoe zorg je ervoor dat jouw volgers aanslaan op jouw posts?

Praktische informatie

Pre-order nu met 20% korting (oplevering is in september 2023 en dan gaat de prijs omhoog)
Pre-order is € 19,95 ex btw. In september 2023 is de mini-cursus klaar en gaat de prijs naar € 24,95 ex btw
Kijktijd is tussen de 45 - 60 minuten
Geschikt voor ondernemers en mensen in loondienst die social media zakelijk willen inzetten
Ook geschikt voor ondernemers die de Spoedcursus Instagram voor beginners of de cursus Social Media voor ondernemers al hebben gevolgd
Bekijk deze mini-cursus op een laptop, tablet of mobiel

Wie ben ik?

Ik ben een social media freak! Al sinds het begin van social media (lange leve Hyves!) verzorg ik voor diverse organisaties hun social media accounts.

Wist je dat de grootste Facebookpagina voor doktersassistenten ooit door mij is gestart?

Ik zag al heel snel dat social media een geschikt middel is om écht met je doelgroep in contact te komen. Om op een laagdrempelige manier te communiceren met je klanten. En zij met jou! Dat lukt niet met de traditionele middelen zoals een advertentie in een tijdschrift, een radiospotje of een tv-commercial.

De grootste uitdaging is content te plaatsen waar jouw volgers echt op zitten te wachten. En dus krijg ik vaak deze vraag; ‘Wat moet ik in vredesnaam op mijn social media posten?’. Al mijn kennis van de afgelopen jaren op het gebied van content maken heb ik gebundeld in deze mini-cursus.

De komst van ChatGPT maakt het voor ondernemers makkelijker om content te maken. Door ChatGPT strategisch in te zetten, kun je geoptimaliseerde content en relevante zoektermen creëren, wat resulteert in hogere zoekmachine rankings en meer online zichtbaarheid. Met ChatGPT groeit je online aanwezigheid sneller dan ooit tevoren. Deze kennis geef ik graag aan je door!

Combinatie deals

Normaal € 574,-

Combi deal € 514,-

  • Marketingplan 1 op 1
  • Trainingsdag E-mailmarketing met Mailchimp
  • Trainingsdagen Social media voor ondernemers
  • Dagje samen bloggen
  • Trainingsdag Hoe en waarom Online adverteren
Geef je op
Normaal € 328,-

Combi deal € 295,-

  • Marketingplan gezamenlijk
  • Trainingsdag E-mailmarketing met Mailchimp
  • Trainingsdagen Social media voor ondernemers
  • Dagje samen bloggen
  • Trainingsdag Hoe en waarom Online adverteren
Geef je op
Normaal € 229,-

Combi deal € 199,-

  • Marketingplan 1 op 1
  • Trainingsdag E-mailmarketing met Mailchimp
  • Trainingsdagen Social media voor ondernemers
  • Dagje samen bloggen
  • Trainingsdag Hoe en waarom Online adverteren
Geef je op

Ik vroeg aan Chat GPT om deze mini-cursus samen te vatten in 3 zinnen en dat was het antwoord:

De mini-cursus “Help wat moet ik in vredesnaam posten op social media?” biedt oplossingen voor mensen die worstelen met social media content. De cursus behandelt onderwerpen zoals het begrijpen van wat jouw volgers willen, het loslaten van angst voor andermans mening, het opstellen van een strategisch social media plan en het maken van een contentkalender. De cursus toont ook hoe ChatGPT kan fungeren als een assistent, marketingmedewerker en tekstschrijver om kwalitatieve social media posts te genereren.

Peggy Scipio van Scipio Consultancy, Coaching & Training: “Alhoewel ik niet echt een ‘beginner’ was heb ik toch veel van de cursus opgestoken. Zo leer je onder andere hoe je kwalitatief je aantal volgers kunt vergroten, dat je beter vanuit een social-mediaplan kunt werken als je het gewenste effect wil bereiken en hoe je die moet maken en hoe het algoritme van Instagram feitelijk werkt. Susan legt het heel duidelijk en vriendelijk uit en komt daarbij met veel voorbeelden en laat ook zien hoe het allemaal werkt. Als je zakelijk meer op Instagram wilt doen alleen maar “leuke posts” plaatsen dan is deze cursus een absolute aanrader.”

Petra Lindeboom-Rill van Kerremans Makelaardij: “De cursus is een aanrader voor een ieder die meer wil weten over Instagram. Hoe, wanneer en waarom zijn zeker vragen die beantwoord worden in je verhaal. Geen liflafjes tussendoor, of ellenlang geneuzel. Kort, bondig en duidelijk! Hou ik van! Susan weet waar ze het over heeft. Goede voorbeelden, duidelijke uitleg, en prettige stem. De cursus is zeer interessant, en een aanrader wanneer je nog niet thuis bent in Instagram. Hiermee kan je je bedrijfspagina naar een hoger niveau tillen!”

Cisca Scipio van Dutch Roast Coaching: “De instagramtraining is erg goed, duidelijk, concreet en to the point, niet onbelangrijk voor mij. Ik ben nu aan de slag met de social media planning, alleen de # vind ik nog wel een dingetje, maar dat zal ook wel goed komen. Bijzonder handige tips, die je meegeeft.”

Astrid van Ruiten van Op Goud Geluk: “De perfecte cursus om te starten met je zakelijke Instagram account of een opfrisser voor als je het idee hebt dat je ‘maar wat aan t doen bent’ en/of je ‘het even niet meer weet’. Veelzijdig. Niet alleen over de functionaliteiten maar ook hoe je het kan toepassen en hoe het je kan helpen om je doelen te bereiken.”

Gertine Vorstelman van Estudio Luna: “Ik dacht dat ik best al wat wist van Instagram, maar echt niet dus! De cursus van Susan is heel informatief en leerzaam. Ik was me ook niet bewust van het nut en het doel van een social media plan en het maken van een contentplanning. De spreekstijl en manier van informatie geven is erg plezierig. Ik vind het ook leuk dat Susan veel voorbeelden geeft van mensen of sites die ik nu zelf ook kan gaan volgen voor het goede voorbeeld. Daarnaast vind ik het fijn dat ze heel eerlijk overkomt en ook gewoon aangeeft hoe ze zelf soms ergens mee worstelt.”

Susan van Berkum VA: “De training Social media van Susan van Schooten is een aanrader en een heldere blik op hoe je online jezelf goed neerzet op social media! Susan is heel deskundig en weet precies de juiste tools te gebruiken en de do’s and don’ts te benoemen! Susan is met haar vrolijke lach en duidelijke uitleg een topper in haar vak! Tevens is het met alle ondernemers een leuke gezellige ochtend!”

Tinie Honders, 10voorSupport: “Deze training is heel leerzaam, alles wordt duidelijk uitgelegd, er is veel ruimte voor vragen. Een echte aanrader als je meer wilt weten over social media!”

Bianca van Rheenen, Haarsucces: “Social media is in het begin spannend maar ook leuk. Veel proberen, er handig in worden en gewoon doen! Maar na een tijdje wilde ik mijn social media professionaliseren. De training van Susan is super leuk! Twee ochtenden met andere ondernemers de diepte in om nog meer uit Social Media te halen. Susan weet heel veel en neemt je op een goede manier mee in de wereld van sociale media. Tips, weetjes… en nog veel meer. Wil je meer verdieping? Doe dan deze training.”

Les 4
In de vierde les vertel ik je – via 14 tips – hoe je via Instagram een zo groot mogelijk bereik hebt. Ik leg daarbij de nadruk echt op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Het gaat er namelijk niet om of je duizenden volgers hebt. Liever 100 echte volgers die betalende klanten worden toch? Ook de #hashtags komen in deze les aan bod.
Duur 40 minuten

Les 5
De vijfde les vind ik zelf het allerleukst. Ik ben namelijk een enorme fan van de Instagram Stories. En ik ben niet de enige want tegenwoordig heb je via de stories een groter bereik dan via de berichten zelf. En je kunt zoveel leuke dingen doen met de stories….. Ik laat het allemaal zien en daarna ben je vast net zo’n grote fan als ik!
Duur 43 minuten

Bonusmateriaal
Toen ik klaar was met het opnemen van de cursus, was ik niet echt klaar! Ik kwam nog continu interessante dingen tegen op Instagram die ik graag met mijn cursisten wil delen. Inspirerende accounts om te volgen of nieuwe inzichten. Of ik kreeg vragen van de cursisten waarvan het antwoord waarschijnlijk interessant is voor alle cursisten. Dit heb ik steeds gedeeld in de ‘stories’ en vervolgens gebundeld in de ‘hoogtepunten’. Een hoop bonusmateriaal!

Les 1
De eerste les is een introductie op de wereld van Instagram. Wat is nu precies het verschil met Facebook? Welke accounts zijn populair en waarom? Hoeveel mensen gebruiken Instagram? Wat zijn flat-lays? Ook het algoritme van Instagram komt aan bod. Waarom zien niet al jouw volgers jouw berichten? En op basis waarvan worden jouw berichten getoond? Als je weet hoe het algoritme werkt, kun je er je voordeel mee doen.
Duur is 20 minuten

Les 2
In de tweede les gaan we daadwerkelijk aan de slag. We maken een eigen Instagram account aan en koppelen deze aan onze (zakelijke) Facebookpagina. Ook behandel ik diverse instellingen en leg ik je uit hoe je berichten en foto’s plaatst, hoe je reageert op berichten van anderen en hoe je berichten opslaat. Ook maak ik een uitstapje naar Pixabay en Canva; twee handige websites waarmee je de prachtigste foto’s voor Instagram creëert.
Duur is 25 minuten

Les 3
Naar mijn mening is de derde les de belangrijkste les in deze reeks. Ik vind namelijk dat je niet zomaar berichten moet plaatsen, maar dat je eerst een social media plan moet opstellen. Dat hoeft geen boekwerk te zijn, maar het is wel belangrijk dat je voor jezelf bepaalt – en keuzes maakt – wat je met social media wilt bereiken, wie jouw betalende klanten zijn en hoe je hen gaat bereiken via welke kanalen. Pas als je je strategie helder hebt, is je social media succesvol. Ook laat ik je zien hoe je een handige contentplanning maakt, wat jou veel tijd gaat besparen!
Duur 40 minuten

15 gratis tips om social media succesvol in te zetten

Download mijn gratis whitepaper “15 tips om succesvol te worden op social media”.

Downloaden

Waarom je nepvolgers op Instagram moet verwijderen

Lees mijn blog waarin ik uitleg dat nepvolgers ervoor zorgen dat je bereik op Instagram achteruit gaat!

Lezen

Luister de podcast over Eekhoornmarketing en social media

Social media is uitermate geschikt om eekhoornmarketing toe te passen! Weet jij niet wat eekhoornmarketing is??? Ga snel de podcast luisteren.

Luisteren