Ondernemers met een writersblock gezocht:

Doe mee met de ContentBooster en schrijf content voor de eerste paar maanden van 2025

Maandag 18 en 25 november 2024

Ondernemers met een writersblock gezocht:

Doe mee met de ContentBooster en schrijf content voor de eerste paar maanden van 2025

Maandag 18 en 25 november 2024

Herken jij jezelf hier in?

  • Zet jij social media in voor jouw bedrijf maar haal je er nog niet uit wat er in zit?
  • Staat social media altijd onderaan je to do lijstje? Is dit het eerste wat je schrapt als je het druk hebt?
  • Is social media belangrijk om je omzetdoelen te behalen?
  • Wil je zichtbaarder zijn maar lukt dat nog niet?
  • Denk jij soms; waar moet ik in vredesnaam over schrijven?

Geef je op voor de ContentBooster en schrijf in 2 dagen je content* voor de eerste maanden van 2025.

Hoe lekker is het om even niet gestoord te worden door andere werkzaamheden maar 100% focus te hebben op de groei van je bedrijf!

*Met content bedoel ik niet alleen content voor social media, ook voor e-nieuwsbrieven, blogs of iets anders

In twee dagen waardevolle content creëren?

Met een klein groepje ondernemers sluiten we onszelf 2 dagen op om waardevolle content te creëren. Op een inspirerende plek en met een lekkere lunch, mijn professionele begeleiding en goede vibes van je mede-ondernemers.

Twee dagen full focus knallen zodat je de eerste maanden van 2025 geen omkijken meer hebt naar je social media en andere content. Twee dagen investeren om later tijd, energie en geld te besparen.

Stop met zomaar wat doen, en ga werken vanuit een contentstrategie en een handige planning die we samen maken.

Wat houdt de ContentBooster precies in?

Helderheid in doelen en doelgroep

We starten met het scherp stellen van je doelen, je doelgroep en je contentstrategie. Waarom zet je social media in? Wie is jouw doelgroep? Dus voor wie schrijf je je content? We doorlopen ook samen jouw klantreis.

Helderheid in contentstrategie

We brengen in kaart over welke onderwerpen jij gaat schrijven. Wat vinden jouw volgers interessant en wat vinden jouw volgers belangrijk om te zien en te lezen voordat zij een aankoop doen?

Bepalen van de middelen en kanalen

We bepalen op welke kanalen jij de focus gaat leggen. Misschien ben je nu wel heel druk op Instagram maar valt er op Linkedin of Pinterest veel meer te halen?

Voldoende tijd om in stilte en focus te schrijven

Naast mijn professionele begeleiding en hulp van je mede-ondernemers is er voldoende ruimte om in stilte en focus te schrijven en te creëren.

Wat mag jij verwachten?

  • Professionele begeleiding
    We werken twee dagen lang in een klein groepje dus er is een goede mix tussen groepsbegeleiding, individuele begeleiding en stilte momenten om te werken en te creëren.
  • Twee fijne dagen
    De ruimte waarin we werken is heel sfeervol en groot genoeg om je eigen plekje te vinden om te creëren. Alles is volledig verzorgd met een lekkere lunch en fijne mede-ondernemers.
  • Community ondersteuning
    Van jouw mede-ondernemers die ook meedoen met de ContentBooster, waardoor je ideeën met elkaar deelt, vragen mag stellen en leert van elkaars ervaringen.
  • Mijn inzet en enthousiasme
    Ik ga mijzelf 100% geven om ervoor te zorgen dat jij naar huis gaat met voldoende content voor de eerste paar maanden van 2025.

Wat verwacht ik van jou?

  • Energie en enthousiasme
    Omdat jij wil groeien als ondernemer.
  • Bereidheid om tijd te investeren
    In jezelf, je bedrijf en je contentstrategie.
  • Bereidheid om elkaar te helpen
    We gaan deze tweedaagse met een klein groepje ondernemers samen aan.

Ben jij iemand die echt even 2 dagen ‘opgesloten’ moet worden om goede content te creëren waar je vervolgens maandenlang geen omkijken naar hebt?

Geef je op voor de ContentBooster!

Maandag 18 en 25 november 2024

Praktische informatie:

Investering

€ 595,- ex btw en inclusief 2 dagen professionele begeleiding, een goed doordacht contentplan plus voldoende content om de komende maanden mee vooruit te kunnen (en twee keer een lekkere lunch). Betalen in 2 termijn a € 310,- ex btw is ook mogelijk.

Datum

Maandag 18 en maandag 25 november van 9.00 – 17.00 uur

Voor wie

Geschikt voor ondernemers (in loondienst mag ook) die willen investeren in social media maar het lastig vinden om hiermee aan de slag te gaan

Locatie

We werken bij Ippys Wonen in Dronten; een fijne sfeervolle ruimte waar we gezamenlijk kunnen werken, maar waar je ook je eigen plekje vindt om in stilte te creëren.

Wie ben ik?

Ik heb al meer dan 20 jaar werkervaring in marketing en communicatie! Denk aan e-mailmarketing, social media, websites, online adverteren, bloggen, vloggen, beurzen, congressen en ga zo nog maar even door.

Ik ben iemand die van nature makkelijk content maakt. Ik houd van alles delen en sta (inmiddels) vrij makkelijk voor de camera. Ook mijn posts schrijf ik meestal moeiteloos. Ik ben iemand die content maakt in de flow van de dag, maar dat betekent niet dat ik geen strategie en planning heb.

De meeste ondernemers die ik ken, schrijven juist NIET in de flow en energie van de dag, maar moeten zich er echt toe zetten. En dat lukt vaak niet waardoor er niets gebeurt. Of waardoor ze zomaar iets doen. Met de ContentBooster wil ik deze ondernemers helpen.

Ik houd ook van verbinden. Ondernemers met elkaar in contact brengen & kennis uitwisselen, elkaar inspireren & helpen. Dat doe ik niet alleen met mijn Coffee & Marketing Meet ups, maar ook in mijn trainingen. Mijn ervaringen bij eerdere trainingen die ik gaf was dat de interactie en de sfeer in de groep erg fijn voelt. Er wordt goed met elkaar meegedacht, er worden tips onderling uitgewisseld en soms ontstaat er zelfs een samenwerking nav mijn training. Daar ben ik trots op!

Referenties van cursisten uit de eerdere editie:

Ingrid Arentsen, Kindercoaching Aan het roer: “Een duidelijke en interessante training, waarin je een goed beeld krijgt hoe het werkt in een campagne/funnel met als resultaat een goede weggever en een advertentie op social media! Ik vond het een fijne cursus en ben op een prettige manier begeleid. De filmpjes waarin stap voor stap uitleg wordt gegeven vond ik waardevol. Ik merk dat ik deze nodig heb, omdat ik het te weinig doe. Vanmorgen wilde ik de advertentie, die we samen (tijdens de 1 op 1 sessie) hadden gemaakt, publiceren, maar deze stond niet meer in de concepten. Dus zelf opnieuw gemaakt en tijdens het kijken van jouw filmpje alles stap voor stap uitgevoerd. En is het gelukt!”

Linda Koops, Fit met Linda: “Susan heeft mij met deze training geholpen om na te denken over de doelgroep van mijn bedrijf en dankzij haar feedback en hulp heb ik een funnel staan. Ze dacht mee met de inhoud van de funnel en hielp ook op technisch vlak. Hierdoor werd het voor mij concreet en goed toepasbaar.”

Jaqueline Beens, Borduurstudio Jaqueline: “Ik heb out of the box gedacht en gekozen voor een prijsvraag om e-mailadressen te verzamelen. Zwangere dames kunnen hun uitgerekende datum aan mij doorgeven en als ze op deze datum bevallen een prachtig cadeau winnen. Al 35 zwangeren doen mee. Dat betekent dus 35 e-mailadressen van vrouwen die hopelijk ook leuke babyitems bij mij bestellen. Is nog niet concreet gebeurd maar ik blijf positief! Ik heb de prijsvraag gesponsord ingezet op social media en blijf zo mijn e-mailadressenlijst opbouwen. Ik vond het heel waardevol dat we samen in een groepsapp zaten en zo elkaar konden helpen en ideeën opdoen.”

Madelon Dikkens, Praktijk Madelon voor mama en baby: “Ik ben erg blij dat ik van je heb mogen leren. Met alle tips en trics om een goede funnel op te bouwen en deze te promoten. Ik ben niet technisch en laat daar dan dingen liggen omdat het me te veel frustratie geeft. Maar met deze stappenplan is het gelukt zonder de frustratie. Bedankt!”

Susan van Berkum VA: “De training Social media van Susan van Schooten is een aanrader en een heldere blik op hoe je online jezelf goed neerzet op social media! Susan is heel deskundig en weet precies de juiste tools te gebruiken en de do’s and don’ts te benoemen! Susan is met haar vrolijke lach en duidelijke uitleg een topper in haar vak! Tevens is het met alle ondernemers een leuke gezellige ochtend!”

Tinie Honders, 10voorSupport: “Deze training is heel leerzaam, alles wordt duidelijk uitgelegd, er is veel ruimte voor vragen. Een echte aanrader als je meer wilt weten over social media!”

Bianca van Rheenen, Haarsucces: “Social media is in het begin spannend maar ook leuk. Veel proberen, er handig in worden en gewoon doen! Maar na een tijdje wilde ik mijn social media professionaliseren. De training van Susan is super leuk! Twee ochtenden met andere ondernemers de diepte in om nog meer uit Social Media te halen. Susan weet heel veel en neemt je op een goede manier mee in de wereld van sociale media. Tips, weetjes… en nog veel meer. Wil je meer verdieping? Doe dan deze training.”

Les 4
In de vierde les vertel ik je – via 14 tips – hoe je via Instagram een zo groot mogelijk bereik hebt. Ik leg daarbij de nadruk echt op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Het gaat er namelijk niet om of je duizenden volgers hebt. Liever 100 echte volgers die betalende klanten worden toch? Ook de #hashtags komen in deze les aan bod.
Duur 40 minuten

Les 5
De vijfde les vind ik zelf het allerleukst. Ik ben namelijk een enorme fan van de Instagram Stories. En ik ben niet de enige want tegenwoordig heb je via de stories een groter bereik dan via de berichten zelf. En je kunt zoveel leuke dingen doen met de stories….. Ik laat het allemaal zien en daarna ben je vast net zo’n grote fan als ik!
Duur 43 minuten

Bonusmateriaal
Toen ik klaar was met het opnemen van de cursus, was ik niet echt klaar! Ik kwam nog continu interessante dingen tegen op Instagram die ik graag met mijn cursisten wil delen. Inspirerende accounts om te volgen of nieuwe inzichten. Of ik kreeg vragen van de cursisten waarvan het antwoord waarschijnlijk interessant is voor alle cursisten. Dit heb ik steeds gedeeld in de ‘stories’ en vervolgens gebundeld in de ‘hoogtepunten’. Een hoop bonusmateriaal!

Les 1
De eerste les is een introductie op de wereld van Instagram. Wat is nu precies het verschil met Facebook? Welke accounts zijn populair en waarom? Hoeveel mensen gebruiken Instagram? Wat zijn flat-lays? Ook het algoritme van Instagram komt aan bod. Waarom zien niet al jouw volgers jouw berichten? En op basis waarvan worden jouw berichten getoond? Als je weet hoe het algoritme werkt, kun je er je voordeel mee doen.
Duur is 20 minuten

Les 2
In de tweede les gaan we daadwerkelijk aan de slag. We maken een eigen Instagram account aan en koppelen deze aan onze (zakelijke) Facebookpagina. Ook behandel ik diverse instellingen en leg ik je uit hoe je berichten en foto’s plaatst, hoe je reageert op berichten van anderen en hoe je berichten opslaat. Ook maak ik een uitstapje naar Pixabay en Canva; twee handige websites waarmee je de prachtigste foto’s voor Instagram creëert.
Duur is 25 minuten

Les 3
Naar mijn mening is de derde les de belangrijkste les in deze reeks. Ik vind namelijk dat je niet zomaar berichten moet plaatsen, maar dat je eerst een social media plan moet opstellen. Dat hoeft geen boekwerk te zijn, maar het is wel belangrijk dat je voor jezelf bepaalt – en keuzes maakt – wat je met social media wilt bereiken, wie jouw betalende klanten zijn en hoe je hen gaat bereiken via welke kanalen. Pas als je je strategie helder hebt, is je social media succesvol. Ook laat ik je zien hoe je een handige contentplanning maakt, wat jou veel tijd gaat besparen!
Duur 40 minuten

15 gratis tips om social media succesvol in te zetten

Download mijn gratis whitepaper “15 tips om succesvol te worden op social media”.

Downloaden

Waarom je nepvolgers op Instagram moet verwijderen

Lees mijn blog waarin ik uitleg dat nepvolgers ervoor zorgen dat je bereik op Instagram achteruit gaat!

Lezen

Luister de podcast over Eekhoornmarketing en social media

Social media is uitermate geschikt om eekhoornmarketing toe te passen! Weet jij niet wat eekhoornmarketing is??? Ga snel de podcast luisteren.

Luisteren