Wie is Susan van Schooten?

Als klein kind wist ik al wat ik later wilde worden….werken bij een goed doel en gratis eten en speelgoed uitdelen in Afrika. Toen ik ouder werd, leerde ik dat je een land niet helpt door gratis spullen uit te delen, maar dat je ervoor moet zorgen dat er lokaal een economie op gang komt, om zelfredzaamheid te stimuleren. Maar mijn drive was er nog steeds en dus ging ik na mijn studie werken bij SOS-Kinderdorpen in Amsterdam. Ik coördineerde het vrijwilligersnetwerk en zorgde ervoor dat onze vrijwilligers zoveel mogelijk geld inzamelden voor onze projecten wereldwijd. Ik heb een interactieve website opgezet waarmee vrijwilligers uit heel Nederland met elkaar konden samenwerken en organiseerde bijeenkomsten, trainingen, netwerkdagen en brainstormsessies. Ook ondersteunde ik scholen bij hun acties voor onze organisatie. Een fantastische tijd… eigenlijk jammer dat je je carrière start bij de mooiste organisatie van Nederland, want het kon nooit meer overtroffen worden. SOS-Kinderdorpen blijft altijd in mijn hart zitten!

Verhuizen naar Nijmegen

Vanwege de liefde verhuisd naar Nijmegen en ik ging aan de slag bij De ZorgIntermediair, later gefuseerd met Waarneembemiddeling.nl en weer later met BKV. Ik kwam in de eerstelijnszorg terecht en werkte – samen met developers – aan een online platform voor de huisartsenzorg. Continu doorontwikkelen en nieuwe tools implementeren, ik heb er veel van geleerd. Ik verzorgde alle communicatie-activiteiten, met name online. E-mailfunnels instellen was een groot deel van mijn werk. Leuk weetje….. de grootste facebookpagina voor doktersassistenten is ooit door mij gestart.

Weer verhuizen

In Nijmegen ben ik getrouwd en daar zijn mijn twee zoons geboren. En wat gebeurt er als je een gezin hebt? Je krijgt heimwee naar je roots. In 2016 is ons gezin verhuisd naar de mooiste provincie van Nederland. Flevoland met haar stranden, natuurparken en vooral veel rust en ruimte! We bouwden ons droomhuis in Dronten en ik ging aan de slag bij Márion Reizen. Ik implementeerde daar een nieuwe versie van de website met een backofficesysteem, ontwikkelde flyers en brochures, zorgde voor verschillende e-nieuwsbrieven en voorzag de website van nieuwsartikelen, blogs en foto’s.

Een nieuw begin

En toen de jongste bijna naar school ging, was het moment aangebroken om voor mijzelf te starten. Lekker mijn eigen tijden indelen en mijn eigen opdrachten uitkiezen. Ik ben toen ingehuurd door diverse organisaties om hun marketing uit te voeren.

Van uitvoering naar advies

De laatste tijd verleg ik mijn werkzaamheden van uitvoering naar advies en training. Voorheen konden ondernemers al hun marketing en communicatie activiteiten aan mij overdragen. Ze huurden me in voor een x aantal uur per maand. Nu verleg ik mijn focus op advieswerkzaamheden.

Zakenvrienden

Inmiddels heb ik een uitgebreid netwerk met ‘zakenvrienden’ die ik regelmatig inzet bij mijn klanten. Ik vind het belangrijk om samen te werken met andere ondernemers uit mijn regio. Door niet alles zelf te doen, kan ik meer ondernemers met hun marketing helpen. Tegelijkertijd help ik deze ondernemers aan extra naamsbekendheid en omzet. Bovendien komt het de kwaliteit ten goede als je bepaalde taken bij specialisten neerlegt. Een win-win-win situatie dus! Mijn netwerk met zakenvrienden bestaat uit vormgevers, websitebouwers, tekstschrijvers, fotografen, virtual assistents (VA’s) met verschillende specialiteiten, een social ads specialist, een SEO-expert en een videograaf.

Trainingen

En ik vind het leuk om mensen iets te leren! Daarom geef ik ook trainingen. Eerst deed ik dat alleen online, maar ik miste het contact en de interactie. Nu geef ik ook live trainingen. Wat is het heerlijk om voor de groep te staan en mijn kennis te delen!

Coffee & Marketing Meet ups voor vrouwelijke professionals

In 2022 ben ik gestart met de maandelijkse koffie ochtenden voor vrouwelijke ondernemers uit de regio Dronten, Lelystad, Zeewolde, Kampen, Elburg, Nunspeet, Harderwijk, Noordoostpolder en alles wat daar tussen ligt. In 2022 en 2023 heb ik maar liefst 20 koffie ochtenden en 3 gezellige netwerkborrels georganiseerd. In 2024 krijgen de koffie ochtenden een upgrade. Vanaf nu geen maandelijkse koffie ochtenden meer, maar Coffee & Marketing Meet ups. Andere opzet, andere invulling, niet meer alleen voor vrouwelijke ondernemers maar voor álle vrouwelijke professionals. Maar veel blijft ook hetzelfde: nog steeds volop mogelijkheden om te netwerken, samen te werken, veel marketing en inspiratie. En natuurlijk koffie (of thee) 🤭.

De Coffee & Marketing Meet ups zijn de ideale gelegenheid om andere vrouwelijke professionals te ontmoeten, met elkaar te sparren, je netwerk uit te breiden en je kennis over marketing te vergroten.

Samenwerken met mij?

Plan gratis en vrijblijvend een matchgesprek in om te kijken of wij een match zijn.

Wie ben ik?

  • Vrolijk
  • Betrokken
  • Positief
  • Analytisch
  • Nauwkeurig
  • Systematisch
  • Weloverwogen

En wat je verder over mij moet weten……

  • Getrouwd met Andrew Tomasouw
  • Moeder van Ayden en Benjamin
  • Woonachtig in Dronten
  • Initiatiefnemer Coffee & Marketing Meet ups voor vrouwelijke professionals