Nieuw op Instagram en nog aan het uitvogelen hoe het precies werkt?

Stop met stuntelen

Nieuw op Instagram en nog aan het uitvogelen hoe het precies werkt?

Stop met stuntelen

Herken jij jezelf hierin?

  • Ben jij nieuw op Instagram?
  • Snap je nog niet helemaal het verschil tussen een bericht, een story en een reel?
  • Wil je leuke content plaatsen maar ben je bang dat je het verkeerd doet?
  • Wil je met Instagram starten maar houdt de techniek je nog tegen?
  • Vind je de stories van anderen altijd super leuk maar weet je niet hoe dat moet?
  • Ben je steeds een beetje ‘verdwaald’ op Instagram?

Blijf dan niet langer stuntelen maar bekijk direct mijn Spoedcursus Instagram voor beginners.

 

In 30 minuten laat ik je stap voor stap zien hoe Instagram werkt. Niet te ingewikkeld, maar alles wat jij nodig hebt om fluitend je eerste berichten te plaatsen.

En begin direct met kijken

“Wat een fijne cursus Susan. Duidelijke stap voor stap instructie. En prettige stem om naar te luisteren. Dit had ik echt ff nodig Ik ga ermee aan de slag!” Debbie Veleke, Virtual Assistant

Praktische informatie

Bekijk de cursus direct online
Investering is € 29,95 ex btw
De cursus duurt 30 minuten
Geschikt voor beginnende Instagrammers
Bekijk de cursus op een desktop of tablet
Stroom na afloop door naar mijn live training Social media voor ondernemers in Dronten

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Het verschil tussen de tijdlijn en je eigen feed
  • Welke berichten jij ziet op je tijdlijn en welke niet (Oftewel het algoritme)
  • De 4 manieren om op een bericht reageren
  • Het verschil tussen een bericht, story of reel
  • Hoe je een bericht of een story plaatst
  • Hoe je stories opslaat in je highlights (en wat zijn highlights eigenlijk?)
  • De vele mogelijkheden (oftewel stickers) bij het plaatsen van een story
  • Waar je de resultaten van je stickers kunt vinden
  • Wat reels precies zijn en hoe je makkelijk een reel plaatst zonder dat het je te veel tijd kost

Wie ben ik?

Ik ben een social media freak! Al sinds het begin van social media (lange leve Hyves!) verzorg ik voor diverse organisaties hun social media accounts.

Wist je dat de grootste Facebookpagina voor doktersassistenten ooit door mij is gestart?

Ik zag al heel snel dat social media een geschikt middel is om écht met je doelgroep in contact te komen. Om op een laagdrempelige manier te communiceren met je klanten. En zij met jou! Dat lukt niet met de traditionele middelen zoals een advertentie in een tijdschrift, een radiospotje of een tv-commercial.

Veel mensen die starten op Instagram denken dat het ongeveer hetzelfde is als Facebook. Maar Instagram is wel echt anders dan Facebook of LinkedIn. Dus dan zie ik regelmatig posts of stories voorbij komen die het “net niet” zijn.

Ik heb altijd juf willen worden :-). Mensen iets willen leren. Met deze spoedcursus help ik beginnende Instagrammers.

Combinatie deals

Normaal € 574,-

Combi deal € 514,-

  • Marketingplan 1 op 1
  • Trainingsdag E-mailmarketing met Mailchimp
  • Trainingsdagen Social media voor ondernemers
  • Dagje samen bloggen
  • Trainingsdag Hoe en waarom Online adverteren
Geef je op
Normaal € 328,-

Combi deal € 295,-

  • Marketingplan gezamenlijk
  • Trainingsdag E-mailmarketing met Mailchimp
  • Trainingsdagen Social media voor ondernemers
  • Dagje samen bloggen
  • Trainingsdag Hoe en waarom Online adverteren
Geef je op
Normaal € 229,-

Combi deal € 199,-

  • Marketingplan 1 op 1
  • Trainingsdag E-mailmarketing met Mailchimp
  • Trainingsdagen Social media voor ondernemers
  • Dagje samen bloggen
  • Trainingsdag Hoe en waarom Online adverteren
Geef je op

Referenties van cursisten

Petra Lindeboom-Rill van Kerremans Makelaardij: “De cursus is een aanrader voor een ieder die meer wil weten over Instagram. Hoe, wanneer en waarom zijn zeker vragen die beantwoord worden in je verhaal. Geen liflafjes tussendoor, of ellenlang geneuzel. Kort, bondig en duidelijk! Hou ik van! Susan weet waar ze het over heeft. Goede voorbeelden, duidelijke uitleg, en prettige stem. De cursus is zeer interessant, en een aanrader wanneer je nog niet thuis bent in Instagram. Hiermee kan je je bedrijfspagina naar een hoger niveau tillen!”

Cisca Scipio van Dutch Roast Coaching: “De instagramtraining is erg goed, duidelijk, concreet en to the point, niet onbelangrijk voor mij. Ik ben nu aan de slag met de social media planning, alleen de # vind ik nog wel een dingetje, maar dat zal ook wel goed komen. Bijzonder handige tips, die je meegeeft.”

Astrid van Ruiten van Op Goud Geluk: “De perfecte cursus om te starten met je zakelijke Instagram account of een opfrisser voor als je het idee hebt dat je ‘maar wat aan t doen bent’ en/of je ‘het even niet meer weet’. Veelzijdig. Niet alleen over de functionaliteiten maar ook hoe je het kan toepassen en hoe het je kan helpen om je doelen te bereiken.”

Gertine Vorstelman van Estudio Luna: “Ik dacht dat ik best al wat wist van Instagram, maar echt niet dus! De cursus van Susan is heel informatief en leerzaam. Ik was me ook niet bewust van het nut en het doel van een social media plan en het maken van een contentplanning. De spreekstijl en manier van informatie geven is erg plezierig. Ik vind het ook leuk dat Susan veel voorbeelden geeft van mensen of sites die ik nu zelf ook kan gaan volgen voor het goede voorbeeld. Daarnaast vind ik het fijn dat ze heel eerlijk overkomt en ook gewoon aangeeft hoe ze zelf soms ergens mee worstelt.”

Susan van Berkum VA: “De training Social media van Susan van Schooten is een aanrader en een heldere blik op hoe je online jezelf goed neerzet op social media! Susan is heel deskundig en weet precies de juiste tools te gebruiken en de do’s and don’ts te benoemen! Susan is met haar vrolijke lach en duidelijke uitleg een topper in haar vak! Tevens is het met alle ondernemers een leuke gezellige ochtend!”.”

Bianca van Rheenen, Haarsucces: “Social media is in het begin spannend maar ook leuk. Veel proberen, er handig in worden en gewoon doen! Maar na een tijdje wilde ik mijn social media professionaliseren. De training van Susan is super leuk! Twee ochtenden met andere ondernemers de diepte in om nog meer uit Social Media te halen. Susan weet heel veel en neemt je op een goede manier mee in de wereld van sociale media. Tips, weetjes… en nog veel meer. Wil je meer verdieping? Doe dan deze training.”

Les 4
In de vierde les vertel ik je – via 14 tips – hoe je via Instagram een zo groot mogelijk bereik hebt. Ik leg daarbij de nadruk echt op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Het gaat er namelijk niet om of je duizenden volgers hebt. Liever 100 echte volgers die betalende klanten worden toch? Ook de #hashtags komen in deze les aan bod.
Duur 40 minuten

Les 5
De vijfde les vind ik zelf het allerleukst. Ik ben namelijk een enorme fan van de Instagram Stories. En ik ben niet de enige want tegenwoordig heb je via de stories een groter bereik dan via de berichten zelf. En je kunt zoveel leuke dingen doen met de stories….. Ik laat het allemaal zien en daarna ben je vast net zo’n grote fan als ik!
Duur 43 minuten

Bonusmateriaal
Toen ik klaar was met het opnemen van de cursus, was ik niet echt klaar! Ik kwam nog continu interessante dingen tegen op Instagram die ik graag met mijn cursisten wil delen. Inspirerende accounts om te volgen of nieuwe inzichten. Of ik kreeg vragen van de cursisten waarvan het antwoord waarschijnlijk interessant is voor alle cursisten. Dit heb ik steeds gedeeld in de ‘stories’ en vervolgens gebundeld in de ‘hoogtepunten’. Een hoop bonusmateriaal!

Les 1
De eerste les is een introductie op de wereld van Instagram. Wat is nu precies het verschil met Facebook? Welke accounts zijn populair en waarom? Hoeveel mensen gebruiken Instagram? Wat zijn flat-lays? Ook het algoritme van Instagram komt aan bod. Waarom zien niet al jouw volgers jouw berichten? En op basis waarvan worden jouw berichten getoond? Als je weet hoe het algoritme werkt, kun je er je voordeel mee doen.
Duur is 20 minuten

Les 2
In de tweede les gaan we daadwerkelijk aan de slag. We maken een eigen Instagram account aan en koppelen deze aan onze (zakelijke) Facebookpagina. Ook behandel ik diverse instellingen en leg ik je uit hoe je berichten en foto’s plaatst, hoe je reageert op berichten van anderen en hoe je berichten opslaat. Ook maak ik een uitstapje naar Pixabay en Canva; twee handige websites waarmee je de prachtigste foto’s voor Instagram creëert.
Duur is 25 minuten

Les 3
Naar mijn mening is de derde les de belangrijkste les in deze reeks. Ik vind namelijk dat je niet zomaar berichten moet plaatsen, maar dat je eerst een social media plan moet opstellen. Dat hoeft geen boekwerk te zijn, maar het is wel belangrijk dat je voor jezelf bepaalt – en keuzes maakt – wat je met social media wilt bereiken, wie jouw betalende klanten zijn en hoe je hen gaat bereiken via welke kanalen. Pas als je je strategie helder hebt, is je social media succesvol. Ook laat ik je zien hoe je een handige contentplanning maakt, wat jou veel tijd gaat besparen!
Duur 40 minuten

15 gratis tips om social media succesvol in te zetten

Download mijn gratis whitepaper “15 tips om succesvol te worden op social media”.

Downloaden

Waarom je nepvolgers op Instagram moet verwijderen

Lees mijn blog waarin ik uitleg dat nepvolgers ervoor zorgen dat je bereik op Instagram achteruit gaat!

Lezen

Luister de podcast over Eekhoornmarketing en social media

Social media is uitermate geschikt om eekhoornmarketing toe te passen! Weet jij niet wat eekhoornmarketing is??? Ga snel de podcast luisteren.

Luisteren