Zakelijk Instagrammen voor beginners

Instagram…. Jij wil het graag inzetten voor je eigen onderneming, je weet dat het veel kansen biedt, maar je haalt er nog niet uit wat er in zit. Je plaatst af en toe een berichtje, je weet dat je #hashtags moet gebruiken, maar verder zit er weinig structuur in en heeft het je nog geen klanten opgeleverd. Ook ben je de lol erin een beetje kwijt geraakt. Wat frusterend! Herken jij jezelf hierin? Dan is deze cursus echt iets voor jou!

Welke onderwerpen komen aan bod in deze cursus?
  • Zelf een social media plan opstellen
  • Het maken van een handige contentplanning
  • Je bereik via Instagram vergroten
  • Het algoritme van Instagram
  • De o-zo populaire Stories
  • Een heleboel kleine tips – dat is gewoon te veel om op te noemen 🙂

Les 1
De eerste les is een introductie op de wereld van Instagram. Wat is nu precies het verschil met Facebook? Welke accounts zijn populair en waarom? Hoeveel mensen gebruiken Instagram? Wat zijn flat-lays? Ook het algoritme van Instagram komt aan bod. Waarom zien niet al jouw volgers jouw berichten? En op basis waarvan worden jouw berichten getoond? Als je weet hoe het algoritme werkt, kun je er je voordeel mee doen.
Duur is 20 minuten

Les 2
In de tweede les gaan we daadwerkelijk aan de slag. We maken een eigen Instagram account aan en koppelen deze aan onze (zakelijke) Facebookpagina. Ook behandel ik diverse instellingen en leg ik je uit hoe je berichten en foto’s plaatst, hoe je reageert op berichten van anderen en hoe je berichten opslaat. Ook maak ik een uitstapje naar Pixabay en Canva; twee handige websites waarmee je de prachtigste foto’s voor Instagram creëert.
Duur is 25 minuten

Les 3
Naar mijn mening is de derde les de belangrijkste les in deze reeks. Ik vind namelijk dat je niet zomaar berichten moet plaatsen, maar dat je eerst een social media plan moet opstellen. Dat hoeft geen boekwerk te zijn, maar het is wel belangrijk dat je voor jezelf bepaalt – en keuzes maakt – wat je met social media wilt bereiken, wie jouw betalende klanten zijn en hoe je hen gaat bereiken via welke kanalen. Pas als je je strategie helder hebt, is je social media succesvol. Ook laat ik je zien hoe je een handige contentplanning maakt, wat jou veel tijd gaat besparen!
Duur 40 minuten

Les 4
In de vierde les vertel ik je – via 14 tips – hoe je via Instagram een zo groot mogelijk bereik hebt. Ik leg daarbij de nadruk echt op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Het gaat er namelijk niet om of je duizenden volgers hebt. Liever 100 echte volgers die betalende klanten worden toch? Ook de #hashtags komen in deze les aan bod.
Duur 40 minuten

Les 5
De vijfde les vind ik zelf het allerleukst. Ik ben namelijk een enorme fan van de Instagram Stories. En ik ben niet de enige want tegenwoordig heb je via de stories een groter bereik dan via de berichten zelf. En je kunt zoveel leuke dingen doen met de stories….. Ik laat het allemaal zien en daarna ben je vast net zo’n grote fan als ik!
Duur 43 minuten

Bonusmateriaal
Toen ik klaar was met het opnemen van de cursus, was ik niet echt klaar! Ik kwam nog continu interessante dingen tegen op Instagram die ik graag met mijn cursisten wil delen. Inspirerende accounts om te volgen of nieuwe inzichten. Of ik kreeg vragen van de cursisten waarvan het antwoord waarschijnlijk interessant is voor alle cursisten. Dit heb ik steeds gedeeld in de ‘stories’ en vervolgens gebundeld in de ‘hoogtepunten’. Een hoop bonusmateriaal!

Wat leer je?

In mijn online cursus neem ik je mee in de wereld van Instagram. Hoe werkt Instagram nu precies? Waar liggen kansen? Hoe stel je zelf een social media plan op? Hoe weet je zeker dat je de juiste doelgroep (betalende klanten!) bereikt en hoe zet je de o-zo populaire stories in? Via 5 filmpjes – die je op een zelf gekozen moment bekijkt – vertel ik je hoe je Instagram zakelijk inzet. Je bekijkt de filmpjes in mijn besloten Instagram account, dus het is belangrijk dat je zelf alvast een account op Instagram aanmaakt.

Wat zijn de kosten?

5 lessen en bonusmateriaal voor € 80,- exclusief btw. Je bekijkt de filmpjes in mijn besloten Instagramaccount wanneer het jou uitkomt! Na je aanmelding ontvang je van mij een factuur en nadat ik je betaling heb ontvangen, krijg je toegang tot mijn besloten Instagramaccount waar je de filmpjes bekijkt.

Nog aan het twijfelen?

Lees de reacties van de cursisten hieronder of stuur mij even een mailtje voor meer informatie.

Peggy Scipio van Scipio Consultancy, Coaching & Training: “Alhoewel ik niet echt een ‘beginner’ was heb ik toch veel van de cursus opgestoken. Zo leer je onder andere hoe je kwalitatief je aantal volgers kunt vergroten, dat je beter vanuit een social-mediaplan kunt werken als je het gewenste effect wil bereiken en hoe je die moet maken en hoe het algoritme van Instagram feitelijk werkt. Susan legt het heel duidelijk en vriendelijk uit en komt daarbij met veel voorbeelden en laat ook zien hoe het allemaal werkt. Als je zakelijk meer op Instagram wilt doen alleen maar “leuke posts” plaatsen dan is deze cursus een absolute aanrader.”

Petra Lindeboom-Rill van Kerremans Makelaardij: “De cursus is een aanrader voor een ieder die meer wil weten over Instagram. Hoe, wanneer en waarom zijn zeker vragen die beantwoord worden in je verhaal. Geen liflafjes tussendoor, of ellenlang geneuzel. Kort, bondig en duidelijk! Hou ik van! Susan weet waar ze het over heeft. Goede voorbeelden, duidelijke uitleg, en prettige stem. De cursus is zeer interessant, en een aanrader wanneer je nog niet thuis bent in Instagram. Hiermee kan je je bedrijfspagina naar een hoger niveau tillen!”

Cisca Scipio van Dutch Roast Coaching: “De instagramtraining is erg goed, duidelijk, concreet en to the point, niet onbelangrijk voor mij. Ik ben nu aan de slag met de social media planning, alleen de # vind ik nog wel een dingetje, maar dat zal ook wel goed komen. Bijzonder handige tips, die je meegeeft.”

Astrid van Ruiten van Op Goud Geluk: “De perfecte cursus om te starten met je zakelijke Instagram account of een opfrisser voor als je het idee hebt dat je ‘maar wat aan t doen bent’ en/of je ‘het even niet meer weet’. Veelzijdig. Niet alleen over de functionaliteiten maar ook hoe je het kan toepassen en hoe het je kan helpen om je doelen te bereiken.”

Gertine Vorstelman van Estudio Luna: “Ik dacht dat ik best al wat wist van Instagram, maar echt niet dus! De cursus van Susan is heel informatief en leerzaam. Ik was me ook niet bewust van het nut en het doel van een social media plan en het maken van een contentplanning. De spreekstijl en manier van informatie geven is erg plezierig. Ik vind het ook leuk dat Susan veel voorbeelden geeft van mensen of sites die ik nu zelf ook kan gaan volgen voor het goede voorbeeld. Daarnaast vind ik het fijn dat ze heel eerlijk overkomt en ook gewoon aangeeft hoe ze zelf soms ergens mee worstelt.”